söndag 24 augusti 2008

Ditten och datten. This and that.

Så här har jag försökt se ut denna vecka - pigg och glad. This is how I've tried to look this week, peppy and happy.
Så här har jag känt mig. Som i en centrifug.
This is how I've felt. Like in a spin-dryer.
Fotbollsträningen har börjat, allra första gången... Football practice has begun, very first time...
Lite familjeliv på fredagskvällen. För en gångs skull fick Helyllemannen blommor av mig. Såna som jag ville ha, så klart. Jag har gjort ett dåligt kameraköp. Blixtfunktionen glappar. Jag ville inte köpa en dyr kamera eftersom de inte tycks leva särskilt länge här. Jag lurade mig själv. A little family life on Friday night. For once Mr Helylle got flowers from me. The kind I wanted, naturally. I've made a bad camera purchase. The flash is not working. I didn't want to spend very much money because cameras around here tend to have a short life. I deceived myself.
Jag har saknat er i veckan! Tiden räcker inte till, eller snarare orken. Om jag hinner ska jag ta en liten bloggrúnda senare i kväll och se vad ni har haft för er. Arrividerci!
I've missed you this week! There's not enough time, or rather stamina. If I make it I'll take a round along blogland later to night and see what you all have been up to. Arrividerci!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Anna!

That's a very pretty photo of you, with your chunky beads and stylish glasses...

Mary sa...

It IS a very pretty photo of you! Though your eyes look a bit weary!

I love "ditten och datten" - I am going to use that phrase myself. Forgive me if I have typed it wrong - I haven't gone back to the post to check!

Anonym sa...

Härligt med solrosot, och tråkigt med kameran. Jag väntar ivrigt på en ny som kommer på posten i dagarna!

Jeanette Nord sa...

Hej Anna!
Dr Jeanette ställer diagnosen: allvarlig form av "första veckan på nya jobbet- slut på semestern syndromet". jag led av en allvarlig släng av ovannämnda sjukdom för två veckor sedan. Botemedel? Det läker ut av sig själv med tiden....

Ha det gott!
Jeanette

PS Underbara solrosor!

teresa sa...

Din nya kamera kan iaf inte vara sämre än den jag tvingades köpa av tonåringen...
Klart du är trött - nytt jobb o allt. Ta det lugnt med krafterna! Snart att vintern här o då kan man blogga jämt....

Eleanor sa...

I'm still on that spin cycle myself, so fast that I cannot even document it with a photograph.

Unknown sa...

Solrosor är mina älsklingsblommor!
Så vackra dina är;o) Jag ska börja mina studier i morgon. Känner mig redan som körd i en torktumlare, barnen började skolan idag, det var kul att se den näst yngste börja i f-klassen.

Maria sa...

Du är rolig du, i centrifugen! Men jag kan känna igen den känslan...

SOlrosor är ju vackra!

Sonya sa...

You are so adorable Anna!!! I've missed you too!

Suse sa...

I know that feeling well.

You look absolutely lovely though, despite the spinning.

Paige sa...

Hi Anna! You look great, despite the "spin-dryer" effect. I'm just glad to hear from you. Beautiful sunflowers, by the way!