måndag 19 maj 2008

Hästar, hundar och män... Horses hounds and men..

Denna måndag har jag tillbringat med ett gäng elever på Ven. Vi hade samarbetsövningar, spännande evenemang och utmaningar i största allmänhet. Jag fick till exempel hålla två enorma hästar som kom smygande när alla andra stod med ögonbindlar på sig och litade på varandra. Jag insåg att det skulle bli panik bland tonårsflickorna om de kände 800 kg häst flåsa dem i nacken så det var bara att göra sånt där kompetent smackande och ta en häst i vardera handen och leda bort dem till ett grönare hörn av hagen. Ingen kunde fotografera heller eftersom de inte såg vad som hände...
This Monday I spent on the island of Ven with a bunch of students. We did teambuilding stuff, exciting events and challenges in general. Me, for instance, I got to hold two huge horses that came sneaking when everyone was standing blindfolded and trusting each other. I realized there would be panic if any of the girls were snorted in the neck by 800 kg horse so I I just did some of that competent clicking a grabbed a horse in each hand end led them to a greener corner
of the meadow. And no one could take a photo since they didn't see what happened...


Så här stora var de. Och starka. This is how big they were. And strong. Foto: R. Nyström



Jag hade egentligen en annan viktig uppgift i år. Att fixa sol. Gick sådär... Nu är jag helt slut - liksom kameran. Jag kan inte ladda ner några bilder eftersom kameran måste laddas först.
I actually had another assigment for today. Fix sunshine. Did not-so-great... Now I'm exhausted - as is my camera. I can't download any pics because the batteries are out.


Å andra sidan kan jag tillmötesgå Jan, min bästa chef (fd.tyvärr) som tyckte att bloggen bara handlar om döda ting. Jag fattar inte vad du menar Jan, det handlar ju om garn, mönster, kläder, skor och andra spännande och levande ting, och händelsevis idag också om hästar, men OK. Här ovan är en bild på Stoja, vår vovve. Som trött valp. Nu är hon en trött femåring.
On the other hand I can oblige Jan, my best boss (ex-boss, alas) who felt that the blog only was about dead stuff. I don't get it Jan, it's about yarn, patterns, clothes, shoes and other lively and thrilling things, and by coincidence today also about horses, but OK. Here's a pic of Stoja, our doggie. As a tired puppy. Now she's a tired 5-yearold. (FYI: Jan is a man's name in Sweden.)


4 kommentarer:

Maria sa...

Oavsett vad bloggar handlar om så är det ju levande människor som är bakom varje blogg. Och kan man ana den människan och skapa relationer så är det kanske kontentan av allt bloggande...

Anna Stilla sa...

Jag gillar bilden på hästen i din blogg. Jag gillar hästar också men de brukar känna av min blygsamhet och obeslutsamhet. Det försöker dom utnyttja.

Jag gillar din blogg just för att den handlar om skor, garner och vackra kläder.

Jag har använt ordet "gillar" tre gånger, det tyder bara på att jag faktiskt gillar det jag gillar :)

Anonym sa...

Å, fina strävsamma hästar!Och män ja...hmm..
Tack för din rara kommentar, du gjorde mig glad!

Eleanor sa...

Dear Anna - that Patrick Swayze line you left in my comment box - it is so perfect in so many ways. I will be laughing all day, but also thoughtful. Perfect.

The two horses. Well. If it was a scene in a film it would clearly be an extraordinarily moving metaphor for the hero's ability to protect her students. The fact that it really happened to you makes it all the more moving, surprising and comical. Which is even better.

Jan is very interesting in his observation. Is it a feminist issue maybe, using our clothes and household items as symbols of ourselves, our family and friends? No, I think it's actually just a lot of fun! Also, shoes don't refuse to be photographed...well...at least your don't. Hehehe.