onsdag 23 juli 2008

Happy birthday to me - or living the too good life!

Jag hade en underbar födelsedag med familj, vänner, champagne, havsbad och tapasrestaurang på kvällen. Nu är jag 44 och börjar idag ett nytt hälsosamt liv i avsikt att bli av med en del av de extrakilon jag lagt på mig under våren.
Varför skriver jag inte "alla de extra kilon"??

I had a wonderful birthday with family, friends, champagne, dip in the sea and in the evening a visit to a tapas restaurant. Now I'm 44 and starting a new healthy life with the intention of loosing some of the extra weight I put on during spring.
Why don't I write "all of the extra weight"??

Jag har en favvoklänning som jag inte kommer i. Så enkelt är det. I have a favourite dress I can't squeeze into any more. It's as simple as that.

13 kommentarer:

Pinse sa...

Grattis igen, ser att kortet kom fram som det skulle:) Kram

LiLi M. sa...

Hey!! Happy birthday to you!!

Mmm I know what you mean by living a too good life. My problem is that I will start loosing weight next month, after the vacation, when I have a wii fit, when all holidays are over, but never today. I'm planning to loose all extra weight then though ;-D

ellie sa...

Happy Happy Birthday.
Glad to hear that you had a lovely day with family - and the ocean, that's always the best part. (The way you wrote dip in the ocean, made me think of my Mum; she loved to do that).
I love your red spotty tea cups and plates, they look fun to use.

I hope you are doing the weight loss for yourself and the dress, and not for anyone else.

Paige sa...

Happy Birthday to you! You look fantastic! I'm also planning to lose a few pounds...but then I've been planning for about six months now. Ugh!

Mona sa...

Grattis, grattis! Visst är det härligt att fylla år? Somliga bävar för att bli gamla och tycker inte om att fira födelsedag. Men gammal blir man inte förrän man känner sig gammal. Jag ser det mer som att för varje år som går får jag mer livserfarenhet och måste därmed bli en mer intressant person att umgås med.
Kram / Mona

Jeanette Nord sa...

G R A T T I S!
Nu är du 44 år ung - hur coolt är inte det! Underbart att höra att du hade en härlig dag! Men du ta`t lugnt med bantningskuren! Det går liksom dåligt ihop med semester. Semester = god mat och vin INTE points, G-I eller WW. Jag säger som Tiffany i Hipp Hipp när hon besöker viktväktarna " Skönhet kommer inifrån! Men inte inifrån den här lokalen...." He,He!

Livet är till för att njutas och snart kommer hösten och då kan man ju alltid linda in kroppen i en stickad sjal.... och vänta tills nästa vår! Fniss!

Take care
Jeanette

Sonya sa...

HAPPY BIRTHDAY ANNA!!! Looks like you had a wonderful day and just know that 44 will be fantastic year for you.

Mary sa...

Happy belated Birthday to you dear Anna - perhaps you and I can encourage each other in the weight loss plan.

I am afraid I am going to have to resort to desperate means to get rid of MY extra weight. All 20kg of it!

Anonym sa...

Happy (belated) Birthday, Anna! You look like the Queen on her throne in your photo!

Anna Stilla sa...

Grattis Anna!

Eleanor sa...

Dear, dear Anna!

Happy birthday, and may we celebrate many more together!!!

You are so beautiful.

With love,

Eleanor.

Anonym sa...

Hipp hipp hurra från kattanten!!!

Maria sa...

Hej Anna!
och så har jag missat att gratta dig på din rätta dag!! Men nu kommer ett GRATTIS!!

Då är du också en kräfta va?? Jag har ju rätt så nyligen fyllt år (36). Och jag har också något extra kilo som bör bort, men känner mig ändå tillfreds med mig själv så jag går omkring på stranden i bikini och är nöjd ändå. det brukar bara vara när jag ser kort på mig själv som jag ser att det finns lite för mycket på mig själv =)

Känner just att jag tycker om dig där du sitter och är glad på din födelsedagsmorgon. Konstigt egentligen att man kan känna så bara genom att lära känna dig genom bloggen!? Men sådana energier kanske kan sväva genom cyberrymden också!

Tycker förresten att det var fint, det där du skrev med att stenarna är tunga på flera sätt!