fredag 25 juli 2008

Hommage a Nelson Mandela (och Felicity Hoffman!)

Nu har vi värme, kan jag lova! Vi har fått någon sorts insektsinvasion på altanen utanför TV-rummet så vi satt och tittade på Transamerica (så bra den var!) med stängda fönster och dörrar, töserna och jag. Äckliga små flygande kryp, eller de blir äckliga för att de är så förtvivlat många. Tur att filmen var så bra annars hade det ju aldrig gått.
Helyllemannen har fått en traditionell dräkt av en kompis från Senegal, den har jag annekterat för i kväll. Gjord för afrikansk hetta, sval och skön. (OK, jag vet att Mandela är från Sydafrika..)
Now we're having really warm weather, I'm telling you. We've had saome kind of bug invasion on the verandah outside the TV-room, so we watched Transamerica (what a good film!) with windows and doors closed, the girls and me. Disgusting little flying creeps, or rather, disgusting for being so many. Lucky the film was so good, or we never would've made it.
Mr Helylle was given a traditional outfit by a friend from Senegal, I've annexed it for tonight. Made for African heat, cool and comfy. (OK, I know Mandela is from South Africa...)

Tusen tack för alla grattishälsningar och mejl! Ni gjorde min dag ännu bättre.
Thanks a million for all the birthday greetings and e-mails! You made my day even better.

5 kommentarer:

Mary sa...

Anna - I know everything is relative - but when you say really warm weather - just how warm is it?

Anonym sa...

Så fin dräkt, och så äckligt med flygande kryp. Hästmyrorna har ju vingar,en del av dem...så jag vet...

Paige sa...

Hey Anna - I loved that movie, too. And I nominated you for a little blog award on my site, too! Take care, and stay cool.

teresa sa...

GRATTIS i efterskott!!
Vilken UNGDOM du är - bara 44 år o fyra barn - vad häftigt!
(Å lycka till med dieten. Efter 40 sitter kilona som ditgjutna...)
Hälsningar från soliga Bohuslän

Sonya sa...

I love that movie!