fredag 25 april 2008

Japansk fredag - Japanese Friday









Ibland blir jag så sugen på den enkla japanska stilen. Det är verkligen inte riktigt jag, men mönstren, färgerna och skärningen är oemotståndliga. Ibland. T ex på Linnet kan man frossa i svala linnekreationer som faktiskt känns rätt skandinaviska.


Sometimes I get a longing for the plain japanese style. It's certainly not me but the patterns, colours and cuttings are irresistible. Sometimes. At Linnet, for instance, you can indulge in cool linnencreations that actually feel rather scandinavian.





Detta är min variant. I en senapsfärgad tunika. Jag är väldigt svag för den färgen fast jag har märkt att det är den färgen folk avskyr mest (DN hade ett tag i På stan-delen kändisar som fick svara på ett antal frågor, favoritmat, favoritshopping, plagg de aldrig skulle ha på sig. Kläder i senapsfärg var det många som aldrig skulle ta på sig.) Bra för mig när jag går på loppis. Fast jag köper ju inte kläder längre. Just det, ja.


This is my interpretation. In a mustard coloured tunic. I'm very fond of this colour but I've noticed that it's very disliked . (A big newspaper had a serie of celebrities answer questions about favourite food, shopping, what clothes they would never wear. A lot of them referred to mustard colored items as a no-no.) Good for me when I go to fleamarkets. Only, I don't
buy clothes anymore. That's right.



Tunikan var längre först men jag kortade den och gjorde en applikation på fickan av provbitar som jag beställde från Vamlingbolaget. 25:- betalade jag och det var det värt. Fast jag vet inte om de gör så längre.


I've shortened the tunic and added an application on the pocket, made of fabric samples from Vamlingbolaget.

De äter inte bröd i Japan, har jag hört. Men hos oss går det åt mängder.

They don't eat bread in Japan, so I'm told. In our house, it's loaves galore.

7 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Roligt att hitta din blogg, mycket roligt här.
Vilket härligt bröd du gjort och va söta kakelplattor de är på väggen.
Hit kommer jag tillbaks till.
HA en go helg på dej.
Eva.

Sömsmånen sa...

Hej Eva!
Ja, visst är kakelplattorna ljuvliga! Jag tror de har suttit här sedan mitten på 60-talet, och de ska sitta länge till! Välkommen tillbaka!

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag kan maila en rätt så lätt socka att börja med, skicka din mail adress till evaihalmstad@gmail.com
Eva.

Sonya sa...

I love, I love, I love mustard yellow. Sometimes I call it curry or cumin - exotic and Indian!

Mary sa...

You are so lucky that you can wear it - I look sallow (that is - the same colour as the mustard!!).

What a great outfit.

I am going to check out Linnet.

Sömsmånen sa...

Knitsonya: Mustard - curry - cumin, it's great either way!

Mary: The Linnet site is in both japanese and english, it's a challenge to navigate, but really worth while.

ellie sa...

That little applique is so wonderful, whimsical, just perfect. I can't wear mustard, but when I see if on other people I really enjoy it (my brother looks great in intense mustard!).
I know what you mean about plain Japanese style - not me at all, but such an inspiration and a true and earthy simplicity that I enjoy.

That bread looks tasty too.....