lördag 19 april 2008

Solig lördag


Åh, äntligen känns det att våren är här på riktigt. Ungarna springer barfota i trädgården och inne är det kallare än ute eftersom dörrarna står öppna och släpper in den svala luften - men inte solvärmen... Även jag kände på gräset. Grönt. Och skönt.









Lagom till detta är mina vantar färdiga! Än är det vinter kvar, säger Mor - och faktiskt behöver jag vantar på morgnarna ett tag till, skulle jag tro. Om inte annat kommer jag att ha det oavsett, eftersom jag är nöjd med färgerna på vantarna. Slarvade som vanligt med nummer två så den vände jag på när jag fotade...

Har läst i en blogg om second sock syndrome, jag antar att det gäller för vantar också.

Garnet på bilden (Fabel heter det, hette det ju inte! fick jag höra när jag ringde i dag för att be Anita lägga undan två nystan till - maken sockar är på gång...) såldes ut för en tia nystanet så det fick följa med hem. Eftersom jag redan stickar i otakt med årstiderna kan det nog bli ett par raggsockar till maken. Blir jag inte färdig nu så blir jag det nog till hans födelsedag i december.

Inga kommentarer: