torsdag 19 juni 2008

Drivved, böter och garn - Driftwood, tickets and yarn

Ni är flera som har kommenterat den härliga strandbilden högst upp i bloggen. Det är Verkeåns utlopp vid Haväng på Österlen. Snart åker vi dit igen och plockar drivved och har semester.

Some of you have commented on the delightful beach picture at the top aof the blog. It's taken at Haväng in the southeast of Sweden. We're going there again in a few days to collect driftwood and have a vacation.

Jag är väldigt glad att ha ett eget utrymme där mina projekt kan få ligga framme (minns alla köksbord jag fått röja vid middagstid i andra lägenheter och hus...) men - en nackdel så här års... Det är inget vidare att gå ner i källaren vackra sommardagar. Bär alltså ändå omkring mina stickningar och broderier och annat pyssel. I'm very happy to have some space to myself where my projects can lie around (remember all kitchen tables in other aparments and houses that were cleared at dinner time...) but - there's one disadvantage this time of year... It's no hit going down in the basement on beautiful summer days. So I'm carrying around my knittings and embroideries any way.

Några projekt har hunnit så här långt:
Some projects made it this far:



Några är fortfarande på härvstadiet. Här tillsammans med parkeringsböter från Köpenhamn.... Har ni något förslag på vad jag ska göra med 200g bandgarn i merinoull från Wales??

Some are still in the skein phase. Here together with a parking ticket from Copenhagen.... Any suggestion about what to do with 200 g of merino tape yarn from Wales??

7 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Jag är loppis freak! Loppis i Brösarp? Hör du hur mitt hjärta bankar av upphetsning. När? När? Jag missar loppis i Esperöd den 29:e för då är jag i Warsawa och hälsar på syrran som ska jobba där i tre år. Men hon har lovat mig loppis där istället...

200g merionoull? Ljuvliga färger. Hur mycket kan det räcka till tro? Varför inte en liten tovad väska?

Take care
Jeanette

Jeanette Nord sa...

Haväng är mitt paradis på jorden förresten. Tillsammans med Drakamöllans naturreservat, Fyledalen ( där vi har vårt sommarhus/gård) och Sandhammaren. Det blir nog ett besök i Haväng under midsommarhelgen tror jag....

/ Jeanette ( igen..)

teresa sa...

Åh, ett alldeles eget "syrum"! Lyckost du. Jag kommer inte att få något förrän vi köper nytt hus alternativt dottern flyttar hemifrån (3 år kvar...)
Köpenhamnsresan lät mysig! (Gifte mig där för 17 år sedan.)
Kanske skulle du kunna göra en glesstickad poncho av garnet?
Ha en fin semester!!

Paige sa...

I, too, love your new banner - the essence of summertime! Beautiful embroideries, and the yarn is yummy. Maybe a scarf or a light wrap??

Anna Stilla sa...

Jag har ett eget pysselbord i vardagsrummet. Men ett pysselbord är alldeles för lite när man är inne i själva skaparprocessen. Då lägger jag beslag på alla möjliga ytor här.

Lyckliga dig som har ett alldeles eget rum för kreativa anfall.

Drivved är snygg men bakom drivveden ligger det en kudde eller? Jättefina färger är det iaf.

Trevlig Midsommar
Anna

Mary sa...

yes I was thinking about a scarf too - and I think I need to know where you got that yarn from - incredible colours!

Maria sa...

Vilket härligt rum med mycket inspirerande innehåll!!