tisdag 10 juni 2008

Working girl

Här ser ni den lediga Helyllekvinnan och den professionella Helyllekvinnan. Välj själv vilken ni tycker ser gladast ut och tro sen aldrig på att en bild säger mer än 1000 ord!



Here you have the Helylle woman on her day of leisure and on her working day. You pick the happiest looking one, and never again believe that a picture says more than a thousand words!



Jag glömde visa en bild på svärmors stickning - som jag fick avsluta. Vi köpte garn tillsammans förra sommaren men hon har bara låtit det underbara Norogarnet ligga... Nu är halsduken klar!




I forgot to show you a photo of my husband's mother's knitting - that I had to finish. We bought some yarn together last summer but she just left this wonderful Noro yarn. Now the scarf is ready! Please, you native English speakers; give me all the words for scarves you have and make distinctions when to use them and I shall be eternally grateful!

Jag har gjort ett halsband, ett riktigt somrigt. Jag slaktade två gamla halsband och lade till några nya pärlor! Kolla annars här, för fina halsband. Det är den skojiga, kreativa eurolush som visar några av sina egna alster.
I've made a necklace, a really summery one. I slaughtered two ols ones and added some new pearls! Also, check this out for marevellous necklaces. It's the fun, creative eurolush showing some of her own work.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lediga helyllekvinnan ser faktiskt nöjd utan bakom trädens grenar- fast hon har armarna i kors!

Fina alster du visar, själv håller jag på att virka en liten nyckelpiga som, om den blir bra, ska bli en present!

Britt-Arnhild sa...

Smiles are for everyday, but for work and for pleasure :-)

Anna Stilla sa...

Jag har skrivit en kommentar men jag måste ha gjort något fel för den är borta.
Så jag skriver igen att jag tycker att du är en av de vackraste kvinnor jag har sett, oavsett vilken miljö du befinner dig i. Du glittrar på varenda bild.

Kram
Anna

Anonym sa...

Anna--You have inspired me to learn to knit this summer. I'm going to find a class while I'm home in the States.

Also--What a bright and cheerful necklace...it will definitely put a smile on your face!

Mary sa...

Amazing necklace - just amazing.

Scarf - anything you wrap around your neck.

Wrap - a larger scarf wrapped around your shoulders

Poncho - the one you put your head through a hole in the neck!

Shawl - like a wrap

Maria sa...

Hej!
Kanske trivs du både som ledig och arbetande helylle-kvinna!?

Halsbandet var en härligt glädjande färgklick!!

Mina dojjor är sandaler i lite ballerinamodell, mycket FOTRÄTA, världens skönaste... (från JOBI footright)

Maria sa...

Kom just på att jag glömt att fota mig själv i det fina förklädet...ska komma snart på bloggen =)

Paige sa...

The scarf is just gorgeous! I've not knit anything with Noro yet. Must change that! Also, beautiful necklace. Sure to inspire happiness!

teresa sa...

Åh, det Noro-garnet - jag blir alldeles sjuk - det är ju helt underbart!!!
Tycker förresten att du ser lika glad ut på ALLA bilder, du verkar inte vara den deppiga typen...
(och kul grej du gjorde till svärföräldrarna)

Maria sa...

Hej igen!
Idag finns det förkläden på min blogg =)

wazz sa...

gorgeous necklace!

Eleanor sa...

I'm very tempted to try to copy that necklace and make a matching one for myself. It will cheer me up to wear it when I'm blue!