fredag 23 maj 2008

Lotteri!

När jag låg och läste i går kväll slog det mig plötsligt "men du milde tid, hur trög är jag?? Jag pladdrar i bloggen om saker jag fått utan att inse att det är dags att ge tillbaka!" Den logiska slutsats jag drog var så klart att ni, kära bloggläsare ska få något av mig. Inte alla på en gång, tyvärr, men det blir lotteri! As I lay reading in bed last night it suddenly occured to me "good grief, how thick am I?? I chatter along in the blog about things that was given to me, without realizing the obvious - it's time to give something back!" The logical conclusion is naturally that you, dear blogreaders will get something from me. Not everybody at once, but there will be a lottery!

Minns ni för en tid sen att var jag på loppis och fyndade? Jag köpte bla detta, som inte kom med på bild då:
Do you remember some time ago I went to a flea market and did some thrifting, this apron amongst other things, that wasn't photographed at the time: Ett supergulligt förkläde från 40-talet, sålt till mig av damens dotter, damen som sydde förklädet alltså. Det är ett rart tyg med blå zick-zackband på vingar och fickor. Jag vet att jag aldrig kommer att använda det annat än till fint, och det känns ju lite överflödigt. Vem som helst, från vilken planet som helst, kan skicka mig ett mejl med sitt namn och delta i utlottningen. På måndag kväll får Olle dra det vinnande namnet! An incredibly cute apron from the 40s, sold to me by the lady's daughter, the lady who made the apron, that is. It's a sweet fabric and blue rick-rack on wings and pockets. I know I'll never use it other than on occasions that will never arrive and that's a bit unnecessary as a reason for saving. Anyone, from any planet, can join the lottery. Just e-mail me your name and on Monday evening Olle will draw the winner!Förklädet passar mig som inte är någon liten kvinna men det är ju knytband och knappar som kan flyttas så jag tror det passar de flesta. The apron fits me and I'm not a small woman. Since you tie it on, and buttons can be replaced, it ought to fit most women.
För övrigt började dagen som alla dagar borde börja: Med frukostpicknick i parken för Olle och mig. Other than this, the day started as every day should: A breakfast pique-nique for Olle and me in the park

Vi hade diskmaskinen med oss. We brought the dishwasher.

Dags att skicka vidare den här stiliga utmärkelsen! Time to pass on this distinguished award!

Jag vill ge den till skickliga Erika som just tagit examen på HV i Stockholm. Hon har en utbildning nu som jag avundas henne, hon har blivit hemslöjdskonsulent och kommer att arbeta med vackra saker resten av livet!! I'd like to give it to skilful Erika who just graduated from HV in Stockholm. She now has an education that I envy her, she is a "consultant in traditional crafting" and will work with beautiful things for the rest of her life.

Jag vill också ge den till Eleanor, för att hon skriver de roligaste inläggen i bloggvärlden, men också för hennes dikt om stickning för en tid sedan. I'd also like to give it to Eleanor, for writing the funniest posts in blogland, but also for her poem on knitting the other day.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Eleanor wins a blog award!! Yay Eleanor!!

Anna--I, too, have a vintage apron I bought recently.

Maybe we should have an Apron Day! We could each show off our aprons...what do you think?

Eleanor sa...

Wow. I'm overwhelmed. Thank you dear Anna, you are so generous. My daughter is here with me and we both jumped up and down and started screeching with delight.

Funny...It's after midnight here and I just wanted to finish a post. Then I thought "hmmm...will just check in on some friends." So I visit eurolush and see your comment to her about aprons and I think "what aprons? they are having an apron party without me?" So I race to your blog and see that cutest of all aprons, and then I see that I have an award. Wow!

Congratulations to Erika too, I shall go to her blog immediately to tell her personally. A new Swedish creative blogger for me to meet!!??? Most exciting!

I don't have any vintage aprons but I have a really good apron story! Stay tuned!

Thanks again Anna!! You made my day (actually night!).

Maria sa...

Hej! Tycker att din städrocksklänning nedan är super!!

Pinse sa...

Hej Anna!
Inga större planer för sommaren förutom Max student och min dag. Sen ska jag och en kompis åka till Berlin några dagar i slutet av juli/ början på augusti. Och sen ska jag börja arbetsträna. Kram Pernilla

Barbara sa...

Hi, Anna - thanks for inviting me over! That is a gorgeous apron! I so admire a bilingual blog - looking forward to reading more (well, the English parts!) Best wishes from upstate New York.

melissa sa...

your apron is lovely, anna! so kind of you to offer it up for lottery. i like reading your blog- it feels (nearly) local to me now! :)

Erika sa...

MEN! Underbara du!! Jag ligger kraftigt efter med bloggläsandet - men nu - TUSEN tack för utmärkelsen, jag är smickrad och glad!! Underbart förkläde såklart..

kram och fortsatt trevlig helg!

Betty Jo sa...

Hi Anna, I followed your link from Jeanette's. Please drop by my blog and enter the cottage charm giveaway, I will ship internationally if you should win. Your blog is lovely! xoxo

Diane Grenkow sa...

Am I too late to enter for the apron? It's so lovely!